Zaznacz stronę

Poznaj własne audytorium

Przez ostatnie lata w marketingu można było być świadkiem wielkich zmian. Jednocześnie był to czas wielu porażek, a tym bardziej – sukcesów. Dzisiaj, sztuka marketingu jest dużo bardziej złożona i zaawansowana niż miało miejsce kiedyś. Pomimo tego faktu wiele z tych samych podstawowych zasad nadal obowiązuje. Zbyt często, profesjonaliści marketingu i właściciele małych firm polegają na podstawowych technikach marketingowych, które oddzielają udane kampanie reklamowe czy promocyjne od tych, które w ostatecznym rozrachunku nie przynoszą dochodów. Chciałbym przedstawić listę najciekawszych i sprawdzających się porad marketingowych.

Szkolenia marketing

Po pierwsze, istotne jest, aby poznać dobrze swoje audytorium. Jest to niezwykle ważne, aby wiedzieć, do kogo kierujemy swoje kampanie. Jest to cecha skutecznych kampanii, gdyż dzięki takiemu podejściu, osoby odpowiedzialne za prowadzenie akcji marketingowej wiedzą, jakich metod i argumentów użyć. Mogą też wtedy w pełni zrozumieć potrzeby klientów, jak pomóc im w ich realizacji oraz tworzeniu popytu. Dzięki poznaniu i rozumieniu odbiorców poprzez odpowiednią segmentację rynku można wejść w posiadanie ukierunkowanych kampanii, które generują znacznie większe zyski. Należy również skupić się na ofercie. Oferta marketingowa jest motorem promocji marketingowych. W rzeczywistości, badania rynkowe dowodzą, że oferta jest najważniejszym kryterium dla konwersji. Skoncentruj się na ofercie, jeśli chcesz odnieść sukces.

Podział testów. Nigdy nie należy prowadzić kampanii bez jednoczesnego przeprowadzenia gruntownych badań i testów. Jednym z najczęstszych testów jakie można przeprowadzić, jest test podziału, który pozwala na jednoczesne badanie dwóch wersji produktu lub oferty. Może to być strona internetowa, kartka pocztowa, lub e-mail. Badania Podziału są niezbędne dla poprawy wydajności. Ponadto, warto przyjąć postawę którą charakteryzują trzy słowa – test, test, test. Pamiętam jak jeden z bardzo aktywnych blogerów i jednocześnie osoba odpowiedzialna za tworzenie przyjaznych dla użytkownika witryn internetowych miał w zwyczaju trzy razy w ciągu tygodnia przeprowadzać test funkcjonalności strony. Za każdym razem z innymi osobami, przez okres czasu równy kilku miesiącom. Warto również wprowadzić podział badań jak i rozważyć różne formy badań w każdej dyscyplinie marketingu.

Polegać na doświadczeniu

Tak samo jak nie wolno prowadzić kampanii bez testów, tak samo nie wolno pracować wyłącznie samodzielnie. Najbardziej kreatywne pomysły pochodzą z pracy z innymi kreatywnymi ludźmi. Nie wolno mieć poczucia, że to od nas oczekuje się posiadania odpowiedzi na wszystkie pytania lub, że to my musimy być autorem najlepszych pomysłów. Można zacząć od podania własnego pomysłu, ale otwarty dialog z kreatywnymi osobami będzie znacznie lepszą kontynuacją aniżeli praca wyłącznie w pojedynkę.

Zgodność i konsekwencja w przekazie na całej długości jej trwania. Co to oznacza? Należy wcześniej zastanowić się, jak będzie wyglądało całe doświadczenie użytkownika w trakcie obcowania z naszą kampanią przed jej rzeczywistym startem. Od treści e-mailów wysyłanych na skrzynki pocztowe, po stronę internetową jaką mamy do zaoferowania, musimy zadać sobie pytanie, czy perspektywicznie zadbaliśmy o całość zadowolenia klienta z usługi? Jeśli odpowiedź, jaką sobie udzielamy, jest twierdząca, nasza kampania przewyższa już na starcie 98% innych.

Konsekwentność w swoich działaniach

Równie istotne jak poprzednie porady jest też tworzenie wartości bezpośrednio po sprzedaży naszego towaru lub usługi. Jako osoby zajmujące się marketingiem, to do naszych zadań należy zrozumienie segmentu rynku w którym działamy i budowanie trwałych relacji z klientami. Nie wolno nam chwilę po transakcji odwrócić się od klienta i odejść. Warto skoncentrować swoją energię na budowaniu trwałych relacji z ludźmi, którzy postanowili nam zaufać.

Zintegrowany marketing działa najlepiej. Nie można polegać wyłącznie na jednej formie prowadzenia marketingu do realizacji swojego sukcesu. Jest to całkiem naturalne, aby wytworzyć jak najwięcej potencjalnych klientów lub sprzedaż poprzez PPC marketing, ale co jeśli ten sposób nas zawiedzie? Warto korzystać z wielu źródeł mediów do osiągania swoich celów.

Ostatnią poradą jest to, aby polegać na własnym doświadczeniu. Posiadanie własnej, sprawdzonej wiedzy działa zawsze na naszą korzyść. Nic nie zastąpi doświadczenia, które gromadziliśmy przez lata pracy w danym sektorze. Można biegać i zatrudniać wszystkich najlepszych konsultantów na świecie, ale wciąż ma się wiele do nauczenia w swojej dziedzinie pracy. Nic ani nikt nie zastąpi własnego doświadczenia. To sprawi, że będziemy silniejsi w marketingu i osiągniemy większe sukcesy w dłuższej perspektywie.

Podane wyżej porady są często przewijającymi się metodami radzenia sobie we współczesnej sztuce marketingu, a te techniki i wskazówki są z powodzeniem stosowane przez ludzi na co dzień zajmujących się marketingiem. Wynikiem tego jest coraz większa szansa na sukces w swoich przedsięwzięciach.

Przeczytaj poprzedni wpis:
PR i jego narzędzia

Zwiększanie świadomości marki u klientów Bardzo wiele sposobów reklamowania i promocji wykorzystywanych w internecie jest w najlepszym przypadku wyłącznie irytujące....

Zamknij