Zaznacz stronę

Internet współcześnie jest przesiąknięty reklamami, tworząc szum przez który niejednokrotnie ciężko jest się przebić. Firmy, które chcą skutecznie przedostać się przez informacyjny zgiełk i dotrzeć ze swoją ofertą do szerszego grona ludzi, powinny zmienić swoje dotychczasowe myślenie o marketingu, gdyż w dzisiejszych czasach tradycyjne techniki marketingowe już dawno utraciły swoją skuteczność. Aby odnieść faktyczny sukces i móc przedstawić swoją ofertę większej niż dotychczas grupie odbiorców, należy zbudować trwałe relacje z internautami. W tym celu firm te powinny tworzyć treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i tym samym pomagać w uzyskaniu coraz lepszych wyników finansowych. W tym może pomóc inbound marketing.

Czym jest Inbound marketing?

Pojęcie to nie posiada polskiego odpowiednika. Natomiast w wolnym tłumaczeniu można je interpretować, jako marketing przychodzący lub też – aktywny. W czym przejawia się owa aktywność? Jako że Inbound marketing stoi w opozycji do outbound marketingu – czyli tradycyjnego sposobu komunikowania się, które polega raczej na wypychaniu informacji w stronę potencjalnego klienta, jej zasada działania opiera się na łatwości znalezienia informacji poprzez naszą stronę, uzyskiwaniu wysokich pozycji w rankingach wyszukiwarek i całej merytorycznej otoczki, jaką tworzymy wokół naszego portalu. Głównymi obszarami inbound marketingu są:

  • Prowadzenie marketingu poprzez wyszukiwarki internetowe.
  • Umieszczanie treści korelujących z tematem naszego biznesu w blogosferze.
  • Aktywne uczestniczenie w mediach społecznościowych i poprzez mikroblogi.

Idea inbound marketingu opiera się na zasadzie, że użytkownik internetu powinien nas znaleźć szukając potrzebnych mu informacji, lub szukając rozwiązania swojego problemu. Dlatego też osoby korzystające z zasad tego sposobu marketingowego upowszechniania swoich produktów lub usług powinny skoncentrować się właśnie na działaniach w internecie. Im więcej interesujących treści będziemy umieszczać w sieci, tym łatwiej klienci będą znajdywać te, które ich interesują. Inbound marketing łączy elementy marketingu internetowego, które w skuteczny sposób pozwolą wciągnąć klientów w sferę działań marketerów.

Doskonałym przykładem skutecznych działań w internecie jest prowadzenie na swojej stronie sekcji poświęconej wyłącznie ciekawym artykułom. Podstrona taka przydaje się z kilku względów. Po pierwsze, umieszczając konsekwentnie i przez długi okres czasu artykuły, które dotyczą spraw skojarzonych ze sobą tematycznie, tym wyższe pozycje w rankingach uzyskiwać będzie nasza strona. Google bowiem przeszukuje witryny w poszukiwaniu słów kluczowych, czyli tych, jakie użytkownik używa podczas szukania interesujących go informacji. Gdy już natrafi na naszą stronę i uzyska pomoc, większa jest szansa, że do nas powróci. Buduje to również pozytywny wizerunek wokół naszej firmy. Natrafiając bowiem na dobrze przygotowaną od strony technicznej i merytorycznej stronę, odnosi wrażenie, że może wracać tutaj częściej gdy znajdzie się w podobnej sytuacji, jak podczas szukania wcześniejszej odpowiedzi na swoje pytanie. Jest to aktywne budowanie społeczności wokół własnej marki.

Unikalne treści kluczem sukcesu

Ponadto, łatwo rozpoznawalne i unikalne w swoim charakterze treści błyskawicznie rozprzestrzeniają się za pomocą portali społecznościowych i blogosfery. Najważniejsza jest w dalszym ciągu informacja. Nie bez znaczenia unikalne treści są umieszczane w internecie przez największe firmy. Sukces bowiem mogą odnieść te przedsiębiorstwa, które nie boją się zainwestować w wartościową informację. Wiąże się to z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach. Jest to najlepszy i najszybszy sposób do tego, aby nasza witryna pojawiała się wysoko w rankingach. W sumie tylko takie strony mają szansę na lepsze pozycjonowanie. Ciekawy i przydatny artykuł to doskonały sposób na przyciągniecie użytkowników na swoją stronę i poprawienie pozycji w wyszukiwarce Google. Dobre treści można z powodzeniem promować za pomocą blogosfery oraz mediasfery społecznościowej. W ten sposób można z łatwością przyciągnąć klientów do siebie bez wydawania dużych sum na tradycyjne działania marketingowe. Kolejną dobrą metodą przyciągania i zatrzymywania wartościowych klientów jest prowadzenie własnego blogu. Czemu? Dzieje się tak, ponieważ blog to sposób na skuteczne poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania, poprzez to, że każdy nowo zamieszczony artykuł będzie potraktowany jako osobna strona, a im więcej takich stron zindeksuje wyszukiwarka Google, tym wyżej strona będzie się pozycjonować w wynikach wyszukiwania dla różnych słów kluczowych.

Warto zatem inwestować w wartościową treść i umieszczać ją na swojej stronie, aby ułatwiać użytkownikowi i potencjalnemu klientowi docieranie do rozwiązania swoich problemów. Dzięki unikalnej zawartości swojej strony tworzymy pozytywny wizerunek naszej marki, utrzymujemy kontakt z odbiorcą i wychodzimy naprzeciw jego oczekiwaniom. Uzyskując wysokie pozycje w rankingach wyszukiwarek zwiększamy własne szanse na odnalezienie nas w internetowym zgiełku.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Odpowiedni design strony

Strona internetowa firmy jest w dzisiejszych czasach niezbędnikiem, stanowiącym wizytówkę przedsiębiorstwa oraz najlepszym źródłem informacji o dostępności produktów i usług....

Zamknij